a projekt időtartama
2004 decembere – 2006 decembere
a projekt célja
A vállalatok közönségkapcsolati gyakorlatában nap mint nap értékes tudás keletkezik, melyet rögzíteni érdemes a vállalati tudástárakban, hogy a következő alkalommal már bármelyik közönségkapcsolati munkatárs hasznosítani tudja azt. Az ilyen, folyamatosan épített tudásbázis működtetéséhez azonban szükség van olyan ontológia-alapú tudásmenedzsment képességekre is, amelyek a tudástár gyakorlati, tényszerű információinak összerendelését, integrálását, rendszerezését teszik lehetővé. A MEO projekt közvetlen célja az effajta közönségszolgálati tevékenység intelligens, gépi támogatása a távközlés területén. Ha a rendszer sikeresen felépül, az ontológia-infrastruktúrát minden más szakterületen ugyanúgy lehet hasznosítani, hiszen csak a szakterület-specifikus tudásbázist, illetve szakontológiát kell kicserélni. A közvetlen célok eléréséhez ezért a projektnek úgy kell elvégeznie a fejlesztéseket, hogy annak eredményei szélesebb körben és más célokra is használhatóak legyenek. A projekt közvetett célja ezért egy olyan egységes nemzeti ontológiai keretrendszer megteremtése, mely szabadon felhasználható csúcsontológiát és távközlési közönségszolgálati szakontológiát tartalmaz, illetve nyílt, szabadon felhasználható ontológia-infrastruktúrára épül (ontológia-menedzsment módszertannal, ontológiakezelési eszközökkel, praktikus útmutatókkal rendelkezik, és biztosítja a keretrendszer fenntartásához szükséges kooperációs intézményrendszert is).
a projekt honlapja
http://ontologia.hu
a projekt résztvevői
Halácsy Péter, Szakadát István, Varga Dániel, Aklan András, Kornai András
a projekt támogatója
NKFP 2004-es pályázata